Söndagsvila

Nu börjar allt falla på plats igen. Att vakna efter ett anfall är som att slå på datorn utan att inställningarna sparats tidigare. Allt måste installeras på nytt. Till exempel har jag redan fått backa några gånger i det här inlägget för att fingrarna inte trycker ner tangenterna tillräckligt årt. Hårt skulle de vara. Nej, det... och så vidare.

Idag fick jag städdille och började dammsuga. Faktiskt var det dammsugaren som blev för trött och inte jag. När man måste plocka upp ett hårstrå och stoppa in det i munstycket för att dammsugarenska orka äta upp det har den lkiksom mist sin funktion. Ny dammsugarpåse ska inhandlas snarast.

Om trekvart har vi tvättid, jag och combon. Så ska jag väl läsa åtminstone första kapitlet i Maigret et l'indicateur, vår första skönlitterära bok i Franska A. Tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0