Tentor, undersökningar och uteblivna anfall

I tisdags kom jag till skolan med andan i halsen. Jag missade bussen jag tänkt ta och var således ute i tio minuter mindre god tid än planerat. Busschauffören hade nog sin sämsta dag ever och stannade varje passagerare för att upplysa dem om vad just den personen gkorde för att förpesta hans liv.

Precis en minut före två halvsprang jag mot den lilla, lilla korridoren där det lilla, lilla klassrummet ligger och ser att min lilla, lilla lärare fortfarande står utanför och väntar. Det pågick en lektion där som inte slutade förrän prick - det vill säga fem över. Den lilla, lilla läraren var dagen till ära extra fin och förtoendeingivande. Hon hade en tröja som det stod "music" på. Bara det måste tolkas som ett gott tecken.

Det tog mig en halvtimme att skriva tentan. Skrivningstiden var tre timmar. Jag började fundera på var frågorna jag missat gömt sig men kom så småningom fram till att jag svarat på allt och kände mig säker på det mesta. Jag lämnade in min allra första skrivtenta utan att ha någon aning om hur det gått. Jag skulle lika gärna kunna ha alla rätt som bli underkänd.

Vi satt kvar ett tag och pratade om anfall och framtid sen gick jag hem och sov.

Igår fick jag veta att jag klarat bägge tentorna. Jag blev godkänd, hade 76% rätt på den skriftliga. Sex högskolepoäng. Så himla skönt!

Imorgon ska jag träffa ombudsmanskvinnan och prata CSN. Hon har sagt att hon ska göra sitt bästa men att reglerna ändrats och att det är väldigt svårt för studenter att få anpassad studietakt. Jobbigt. Men jag får fortsätta hoppas.

Smärtkliniken har vaknat till. Utredningen drar igång på tisdag och avslutas den 22a december. Otaliga besök väntar - plus sjukgymnastiken - plus neurologen. Det var därför jag flyttade hit, delvis åtminstone. Jag hoppas bara att alla undersökningar leder någonstans.

På dagens agenda står övningstentor och verb. Alltid dessa verb. Känner jag mig nöjd ikväll ska jag sticka ett tag också. Sex små sjukhusmöss sitter på mitt soffbord och är söta. Jag undrar hur många de hinner bli till jul.

På det hela taget mår jag lagom bra. Kunde faktiskt koncentrera mig på pluggandet i åtta timmar igår. Inga anfall på över en vecka, snart två. Me like!

Kommentarer
Postat av: Fröken

Du är så himla duktig och bra på alla sätt :-) Alltid kul att läsa din blogg. Verkar kanske inte klokt med tanke på att innehållet inte alltid är så roligt. Anfall hit och dit. Men du formulerar dig så gott, att man gärna läser. Även om anfall hit och dit. Man önskar bara att det senaste var det sista. Snart anvent Moa. Stjärnor och ljus i fönster. Hoppas du har något att sätta i ditt fönster, som lyser upp tillvaron. Kämpa på med plugget. Det ger ju resultat! Duktiga du! (Jag vet ju att man inte ska säga att någon äe duktig-men jag gör det ändå. Duktiga duktiga du) <3

2010-11-22 @ 16:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0