Som ett brev på posten.

Jag fick två brev idag. Ett gjorde mig glad och ett gjorde mig ledsen.
Det som gjorde mig ledsen kom från landstinget. Det stod varför farbror doktorn ville sjukskriva mig. Att min kroniska sjukdom lett till en sekundär medelsvår depression. Att sjukdomen också gör att min arbetsförmåga är helt nedsatt. Att mitt rörelsemönster är spastiskt och parkinssonliknande. Bajs. Men jag antar att det är bra att allt han kan komma på står med. Hittills har jag inte fått något brev från försäkringskassan.
Det som gjorde mig glad kom från bästa E. Ett gigantiskt kort med en fulsöt katt på och Bamses sommarpåse. Nu ska jag lägga mig i ett soligt rum med kaffekopp och Bamsetidning. Lyckan i det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0