I skuggan av en lind.

Jag ligger och läser på Ingrids prästgård. Marianne Fredriksson, daim och sol vid Ljusnan i fantastisk miljö är inte helt fel.

Igår var jag hos kuratorn som snabbt som attan såg till att jag är sjukskriven över sommaren. Jag finns med i systemet, säger farväl till ingenmansland och får förhoppningsvis några slantar att spara till hyran i augusti med. Man tackar. (Jag sjukskriven? Fattar inte men det är ju självklart...)

Nu ska jag gå ut och se efter om boxern ätit upp några lägerbarn än. Hon tycker jag är tråkig som inte orkar kasta bollar i all evighet. Jag tycker hon är dum som hoppar på mina onda ben. Men egentligen trivs vi mycket bra ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0