Lite allt möjligt

Jag har så smått börjat tröttna på den här bloggen. Skulle vilja ha en egen design och fler bilder i inläggen. Så skulle jag vilja ändra hela tonen i bloggen så att den kom att handla mer om roliga, lättsamma saker som finns i mitt liv. Den har blivit något av en deppblogg och det må så vara att jag har varit deppig ett tag. Typ de senaste åren eller så. Jag planerar flytt eller radikal förändring. Samtidigt dom jag flyttar och väntar mig en radikal förändring i mitt liv. Jag vill ha tips och hjälp och helst att en vänlig själ snickrar ihop en snygg design till mig. Snälla?
Dagen idag har varit jobbig. Inte deppjobbig men jobbig ändå. Kallt har det varit. Bara 20 grader. Burr! Hur ska jag överleva vintern? Jag har kurat ihop mig, påpälsad som om det vore höst, men fattat att idag inte var dagen att ta det lugnt på. Jag har suttit på studsmattan med Hjalmar. Badat Hjalmar. Matat Hjalmar med pasta i tomatsås. Torkat halva uteplatsen ren från pasta och tomatsås. Suttit i bilen med Hjalmar.
Jag kom på mig att tänka, helt utan tanke på hur jag mår, att det vore skönt att springa ett tag. Bara sätta på sig träningskläder och sticka. Ett tag tänkte jag faktiskt göra det. Jag hann tillochmed tänka att jag inte har några skor innan jag kom på att jag inte kunnat springa på år och dag. Det kändes häftigt. Nästan som att känna sig helt frisk ett tag.
För ganska exakt ett år sen var jag i Taizé. Det var nog den bästa resan jag någonsin gjort, åtminstone hittills.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vi ska snickra ihop en snygg design du och jag, det har jag lovat! Det kom visst ett besök på akuten ivägen sist :P



Och jag tror att depptonen kan ha kommit sig av att du helt enkelt behövt få uttrycka hur du känner och mår. Mycket bättre än att hålla inne med allt!

2010-07-15 @ 21:37:34
URL: http://bananasplit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0