Sudda heteronormen

Vi har haft vedkapningsdagar i Hertsjö. Arbetsfördelningen har sett ut som så att pojkarna kapar, klyver och staplar dagarna i ända medan jag och mamma tar hand om Hjalmar och lagar mat. Snyggt va? Idag fick Simon och Adam ledigt för att bada. Mamma staplade i några timmar och jag fick Hjalmar och maten på min lott. Det gick bra. Vi har badat och tittat på Emil i Lönneberga. När Emil kör Alfred genom snöovädret för att komma till doktorn i Mariannelund gråter jag. Alltid. Jag kan inte låta bli att känna igen mig i hur han kämpar fast alla säger att det inte går och ingen hjälper honom.
Jag har orkat mycket. Gått långa promenader och haft tålamod med Hjalmar. Lagat mat till många två gånger om dagen. Jag märker av det men det funkar. Jag kan behöva sova en timme på dagen eller vila rygg och ben lite extra emellanåt. Igår smällde jag i mig en massa alvedon till ingen nytta men då var måttet rågat. Hur som helst är jag glad över hur bra det har gått och att jag fått känna att jag klarat av att ta ansvar.
Nu är veden färdigkapad. Vi ska fira med hyrd film och glass.
Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Öhman

I vårt hem så är det DU som hugger veden, det ska du ha jävligt klart för dig, flicka lilla. Vi karlar (det vill säga jag)ansvarar för bullbakningen. Puss

2010-07-25 @ 01:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0