Vi ska sy och vi ska klippa, vi ska göra't ska vi tippa...

Igår sydde jag. Himlar och pannkakor vad roligt! Det började med att pappa ville ha en hållbar förvaringsanordning till skiftnycklar och hylsnycklar och andra nycklar ute i verkstaden. Alltså tömde jag kökssoffan på överblivna jeansbitar och sydde tills jag gjort designers åt IKEA imponerade. Sen fortsatte jag av bara farten att sy en väska av en jeansrumpa med foder och allt. Till och med broderade jag en liten nyckelpiga på en ficka. Och när jag ändå höll på gjorde jag en väska modell större av ett draperi. Skitsnyggt blev det.

Inte ett pip sa mina händer. Det gick hur bra som helst. Lyckan i det! Tills jag vaknade i morse. Då gjorde det ont. Ömma handleder, blåsa på pekfingret och en knöl. De fruktade knölarna jag sett på en annans händer. Inte alls så stor men likväl en knöl. Som ett stenhårt myggbett på en öm fingerled. Det blåsta pekfingrets övre (eller nedre, hur man nu räknar, den som är närmast handen).

Nu ska jag vara lite ledsen för det. Sen ska jag sy på en volang på en klänning och packa ner finporslin som ska till Uppsala. Lyssna på en bror som spelar på stan ska jag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0