Godmorgon! Igen!

Igår låg jag i sängen halv elva på kvällen, lagom stressad över att behöva gå upp kvart i sju för att åka till sjukhuset för provtagning idag. Klockan ett var jag fortfarande vaken och ville döda min rygg för att den inte lät mig somna. Halv tre vaknade jag av att mitt högra ben gick av. Klockan fyra vaknade Hjalmar i rummet bredvid. Halv fem kom Ljusnan. Kvart över sex fick jag kramp i axeln. Kvart över sju insåg jag att vi skulle ha åkt för fem minuter sedan.

Ingen bra start på dagen direkt. Men solen sken på en blå himmel och vår nymålade grind var blank av dagg. Dagen luktade nytt och i väntrummet spelades Sverige med Glada Hudik-teatern. Jag blev så där varm och lycklig i hela mig. Kände mig vaken och inte ett dugg sjuk. Kvinnan som stack mig var glad och trygg. Hon hade ett barnbarn fött -89 och med henne som referens tyckte hon att jag var väldigt modig. Det är kanske fånigt och barnsligt men sånt funkar på mig och jag blev bara gladare. Blod fick hon så mycket hon ville, sedan jag fyllt mitt rör och blött igenom två jätteplåster fick jag dubbla som ska sitta hela dagen. Konstigt, vilken skillnad mot sist.

Nu har jag ätit god fruktsallad till frukost och blivit pussad på av Hjalmar. Om en timme ska jag in till Bollnäs igen för att fika med en fin vän. Bra dag! Igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0