till de efterlevande

För någon vecka sedan kom jag på vilken låt jag vill ha på mitt framtida bröllop - om det nu blir något. Den där visan som börjar "Kärleken kommer och kärleken går, inget kan tyda dess lagar." Jag tror den heter "I folkviseton" och Nils Ferlin har något med den att göra. Texten är fantastisk och melodin ännu mer fantastisk. Kärlek!

Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

Något mer morbilt är att jag även kommit på två låtar jag vill ha med på min egen begravning. Först Olle Adoplphssons "Min egen värld" och så Johnny Nash's "I can see clearly now". Fantastisk musik som betyder mycket för mig. Blir jag den gamla gumma jag hoppas på att bli hinner bägge bli riktiga kultlåtar innan det beger sig. Violetta Parra's "Gracias a la vida" måste ju också vara med såklart. Bara så att ni vet. De som överlever mig kan vara snälla att komma ihåg detta, tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0