Uppsala igen


Det blev visst inget skrivande förra gången. Nu förstår jag inte hur mina vänbloggare lyckats hålla sina bloggar uppdaterade under terminen. Jag hinner (orkar) ju inte ens skriva det jag ska i skolan.


Idag har varit bra. Eftersom helgen varit intensiv och måendet inte var på topp tog jag sovmorgon, vilket jag egentligen hade på riktigt men jag har ju tagit för vana att vara på skolan i tid och otid, allt för rutinerna. I morse kände jag mig väl värd lite extra vila och sov till halv nio eller så. Det var underbart vackert ute, iskallt och gnistrande. Jag missade bussen vid elva och kände plötsligt inte alls för att stressa. Jag bjöd mig själv på lunch hos Sara, fast hon betalade, och kom sent till matten. Lite nervös var jag men det visade sig att den var inställd. Alltså lyckades jag samla mod till mig att ringa Ackis, med hjälp av Helena.


Tänk om jag bara kunde få sitta i sofforna nu och mysa med alla jag tycker om. Det sista jag längtar efter är att åka hem och dra upp en motvillig vän ur sängen, eller plugga, eller baka ut pepparkaksdegen jag snodde ihop igår vid halvtolvsnåret. Jag borde nog gå ner på stan och fixa julklappar till familjen också.


Ikväll är det ändå dubbelavsnitt av Cityakuten, och imorgon har jag min första lektion i Åkerby för terminen. Sen går jag på jullov. Den nittonde. Och den tjugonde ska jag till sjukhuset. Snälla, blibrablibrablibrablibrablibra...


Kommentarer
Postat av: Daniela

Det skulle vara otroligt härligt att vara där så länge.. Oj präst! Kom du på det bara sådär? Men det skulle du passa som, verkligen. Det tror jag på :)

2007-12-17 @ 18:30:09
URL: http://danielalarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0