Så här glad är jag idag:



I en och en halv timme, en och en halv timme!, pratade människan med mig. Hon var snäll och vänlig, lugn. Gjorde mig lugn. Visade på lösningar som jag aldrig kommit på själv. Anteckningsstöd är en baggis. Det är klart att jag ska ha det! Så gav hon mig kontaktuppgifter till studievägledaren på institutionen så att jag vi kan prata mer om eximinationstillfällen och lägga upp det på ett bra sätt. Talböcker är en bra grej också, inte ljudböcker utan talböcker. Kurslitteratur som lästs in för oss som inte mår så bra av att sitta stilla längre stunder. Hon var verkligen engagerad och löste problem jag inte ens visste att jag hade. Vi bläddrade lite i mina 200 sidor journal och valde ut ett lämligt avsnitt som dög som intyg.

Pengarna från CSN har kommit och jag känner mig rik som ett troll. Efter mötet köpte jag en lunch på Öfre Slotts och gick direkt till engelska parken. Det gick hur bra som helst att prata franska. Flera i klassen har ett helt annat flow än vad jag har men jag känner mig nöjd med min insatts. Mest är jag nöjd över att jag gick dit.

Efter föreläsningen gick jag till studentbokhandeln och köpte flera skönlitterära böcker på franska och ett pennskrin jag länge behövt. När jag kom hem hade jag fått ett paket med ett kort och en amigurumibok av finaste S.

Den här dagen ska jag spara. Jag ska lägga den i den finaste ask jag kan hitta och plocka fram den när det blir jobbigt, om det någonsin blir jobbigt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0