Det börjar bli trångt

I mitt huvud alltså. Det fullkomligt kryllar av konjunktioner, konjunktiv, kompletiva bisatser, koncessiva konjunktioner, konsekutiva bisatser, korrelat och en massa andra ord som börjar på ko-. När jag läste igenom anteckningarna från fonetiken igår såg jag att jag skrivit

"När instabilt-∂ står ordmedialt gäller alltid samedi-regeln!
Undantag: Richelieu, Atelier"

Ack, denna förvirring.

Min hjärna jobbar redan på halvtid. Den accepterar ingenting annat. I förrgår borde jag ha läst en pjäs samt sextio sidor historia. Istället sydde jag ett par byxor. Dem är jag otroligt nöjd med men jag undrar hur det går på fredag då det är meningen att jag ska diskutera nämnda pjäs. Det är Les mains sales av vår älskade Jean Paul Sartre förresten. Jag borde också ta reda på vad han ansåg om människan; frihet, ansvar och skuld. Existensialism. Så himla intressant men så himla mycket mer än vad jag får plats med i huvudet nu.

Imorgon ska jag träffa studievägledaren och snacka halvtid på riktigt och csn. Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0