Melodifestivalen!

Imorgon smäller det! Halv åtta i Baldursalen på Bollnäs Folkhögskola! Årets melodifestival, den riktiga alltså. Bättre än någonsin. Och jag kommer vara där.

Det har jag bestämt nu. Om inte något ytterst oförutsätt händer kommer jag vara med i orkestern. Repet idag gick också bra. Vi höll på från halv tio till fyra. Att min rygg pallar är ett under. Imorse vaknade jag av att jag hade ont i vänster handled och fingrar. Den gör fortfarande lika ont men det är fett värt det.

Nästa vecka är det orkestervecka. Nog ska jag kunna bita ihop de här två veckorna. Sen händer inte så mycket på skolan och det bryr jag mig inte om, för jag tänker åka till Sandviken.

På repetitonerna går vi genom hela programet två gånger. Först mer ingående sen en snabbgenomgång kan man säga. Jag har dividerat om jag skulle vara där på förmiddagen ena dagen och eftermifddagen den andra, eller om jag helt enkelt skulle hoppa snabbgenomgångarna. Nu har jag varit med på rubbet. Jag kom fram till att jag aldrig skulle samla kraft nog till att öva på egen hand om jag var hemma och vilade så nu sitter jag på min stol och gör som alla andra. Jag tror mycket nog har fastnat och jag känner mig tillräckligt säker för att vara med utan att känna mig beroende av de andra i min stämma. Det är lugnt.

Igår blev jag så trött och yr mot slutet så jag inte vågade lita på mig själv. Då uppstod den komiska situationen att jag spelade rätt men slutade när ingen var med mig. Dumt. Så får man inte göra när man spelar i orkester.

Jag har lyckats hålla mig vaken till åtta. Om någon minut ska jag ta medicinen, sen får jag sova. Imorgon ska jag spela fantastiskt vackert (som alltid) och vara ovanligt snygg. Schlager it is!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0