Elegi

Vi föds och vi dör. Så har det alltid varit.

Trots att de händelserna är det enda alla människor har gemensamt vill jag

Stoppa undan månen
montera ner solen
hälla ut havet
och sopa bort skogen
för nu kan ingenting sluta gott

Ni fattas mig

14/1 Gösta
En av Sveriges bästa jazzpianister. Den rolige gubben som kom och klinkade lite på pianot eller spelade dragspel tillsammans med min Suzukigrupp i Uppsala. Som alltid var så himla glad. Som alltid pratade med mig om Bollnäs Folkhögskola och slutligen fick mig att söka dit. Som väckte min spelglädje, inspirerade mig och fick mig att våga.

14/2 Gurra
Världens finaste kille med världens finaste familj. Stark. Rolig. Envis. Som vilken tolvåring som helst, bara lite annorlunda. Du som tipsade oss om pyssel från sjukhuset. Att det kan finnas så mycket kärlek och glädje i en så liten människa.

9/3 Anna
Tack för att du fanns i mitt liv. Avlägset men nära. Tack för att du visade mig hur man tror på framtiden fast ingenting av den finns kvar.

23/3 Jonas
Som lärt mig nästan allt jag vet om folkmusik. Som gett mig ett kulturäventyr utan dess like. Jag kan knappt fatta hur stort det är. Inte heller kan jag förstå att du är borta. Först var jag rädd för dig i två år, sen var jag arg på dig i fyra år. Ändå är allt jag minns bra saker. Det är så fruktansvärt tomt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0