Framtid

Lägenheten i Uppsala är fantastisk! Jag kommer trivas så himla bra där! I början av veckan började jag flytta ner så smått, tillsammans med blivande combo som flyttar ner på riktigt redan nu. På riktigt. Så overkligt. Tusen frågetecken som ska rätas ut innan allt är säkert ändå är det så nära.

Många tankar snurrar kring inställning nu. Jag ska veta vad jag vill och lita på att det blir så. Önska vitt och brett. Det är svårt. Ovant. Jag vet liksom inte om jag vågar längre. Tänker inte mycket på framtiden som något som verkligen ska hända. Lever i nuet, kanske. Har drömmar men inga planer.

"När ni är sorgsna, blicka in i era hjärtan,
och ni skall se att ni i verkligeheten gråter
över det som en gång beredde er glädje"

Profeten, Kahlil Gibran

Jag minns knappt vad det är jag saknar längre. Vet bara att jag inte vill vara rädd och ha ont. En dröm är Uppsala. Vardagen. Studentlivet. Men först ska jag till Sandviken. Hur det ska gå till och vad jag vill få ut av det orkar jag inte förstå eller formulera.
Idag är en jobbig dag. Fysiskt. Jag grubblar lite också men fastnar inte i sorg eller rädsla. Mina tankar glider över känslorna och känns inte vid dem. Det är märkligt. Inte lätt men inte heller svårt. Bara ett enda jävla ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0