Boktips

Tänk att igår var det den 26e. Då hade jag kanske möjligen fast tydligen inte kunnat ha varit i Sandviken.

Sommaren börjar lida mot sitt slut. Det regnar. Jag fryser.

Jag har läst en bra bok. En sån där bok som bara inte får ta slut. När man närmar sig mitten börjar man få ångest för att halva äventyret är över men kan ändå inte sluta läsa för att dra ut på det lite. Boktjuven. Läs den. Jag törs säga att jag aldrig varit med om något liknande. Det finns tusentals böcker om andra världskriget. Om de goda, om de onda, om allt som hände ur alla möjliga synvinklar. Aldrig förr har döden berättat historien. Ingen annan bok har en cigarettrullande fosterpappa med silverögon eller en svärande fostermamma som lagar äcklig soppa. Ingen annan bok har en boktjuv.

Min sommar i 2010. Hjalmar, värme, njuta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0