Framsteg

Jag klarade det! Idag har jag varit i skolan. Min plan var att vara på plats runt tio men jag kom dit tolv. Inställd på att allt skulle gå åt helvete blev jag glatt överraskad. Jag hade inte gjort hela satsläraläxan men fick beröm för att det jag gjort var bra. Framförallt lyckades jag vara med hela lektionen. Satslära är det jobbigaste. Huvudet går i kors och noterna hoppar.

Kvartettrepet var helt fantastiskt roligt! Jag har inte spelat sedan Master Class i måndags, då jag spelade igenom Kabalevsky en gång. Före det var övningen ytterst sporadisk. Kanske behövde allt falla på plats för det lät faktiskt riktigt bra idag.

Piano. Jag hade inte övat på hela veckan. Stycket jag spelar nu kan man inte läsa sig igenom under lektionens gång. Men. Det gick vägen. Och jag fick beröm för bra notläsning och exakt taktkänsla. Mina svagaste kort. Tänka sig.

Det tog mig en timme att gå hem men då tog jag vägen förbi apoteket för att köpa nya elektroder. Kroppen är slut och jag vill bara gå och lägga mig men jag är så himla glad att jag kom iväg! Det var mycket nära att jag stannade hemma en dag till.

Angående fredagen har jag inget val längre. Pappa åker till Stockholm och mamma kan inte gärna ta med Hjalmar till skolan. Mormor och morfar har barnvaktat tisdag och onsdag. Jag får byta blöjor på golvet och försöka få honom att leka lugnt. Vi är trots allt ett ganska bra team.

Imorgon är det kvartettlektion och SHOF som gäller. Herre min je. Det är bara att spotta i nävarna och hoppas att ryggen håller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0