Knappt hundra kronor i månaden

Idag var ännu en av de dagar jag hade tänkt göra lite allt möjligt men lade ner hela verksamheten. Vid sex bytte jag om från nattlinne till mysbyxor och kofta. Giltigt förfall vill jag påstå. Huvudvärken från helvetet hälsade på tillsammans med diverse andra lika ovälkomna krämpor. Dagens stora händelse var att värma lasagne till lunch. Det blev inte handlat, inte övat och soppåsen är fortfarande överfull. Men dagen är slut och nu ska jag somna så gott i min fantastiska säng. Tack.

Rubriken. När jag betalade hyran uppmärksammade jag vad mirakelmedicinen kostar. Knappt hundra kronor i månaden betalar jag för att vara anfallsfri. (Om man bortser från den dyra sjukhusmaten som gett mig dubbla hyror de senaste fyra månaderna, men den kostnaden hoppas jag på att slippa snart). Bra deal tycker jag. Det kan jag tänka mig att fortsätta med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0