Jag har i regel bra intonation.

Jag har inte uppdaterat bloggen på nästan en vecka. All energi har gått åt till att damma av Svendsen inför dagens Master Class. Det gick vägen den här gången. Jag är mer än nöjd och Ulla Magnusson har ett nytt fan.

Kroppen är dock inte så nöjd. Därav stundande bloggtorka. Det gör ont. Igår var jag i Uppsala hos sjukgymnasten, äntligen. Det var mycket givande. Motoriken finns där, jag kan utföra de flesta rörelser och jag är inte allt för muskelsvag. Jag kan göra det mesta utan att det är farligt för mig. Frågan är till vilket pris. Envishet är bra men inte alltid. Till slut lyckades hon övertyga mig om att jag inte är så lat som jag tror. Vi pratade om fibromyalgi. Hon tycker att jag är för ung och hoppas att jag inte har det. Jag håller med. Ska ta upp det med Sandviken när jag hamnar där.

Under det dygn jag var i Uppsala hann jag också gå på bio med Sara. Avatar. Jag hade riktigt låga förväntningar på den men den var riktigt, riktigt bra. Se den. Efteråt förundrades jag över hur starkt jag känt för karaktärerna. Ett tag trodde jag att jag skulle vara tvungen att gå ut för allt jag ville var att gömma mig under ett täcke och gråta. Det kan kanske ha något att göra med hur trött jag var och diverse annat men är det inte konstigt att en fiktiv karaktär, vilken du inte kännt till i mer än en timme, kan påverka dina känslor så starkt?

Nu ska jag drika mitt varma te och ta en lång, varm  dusch så får vi se hur resten av kvällen artar sig. Jag anar att den har potential till att bli riktigt bra, den med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0