31a augusti

Idag är en märklig dag. Idag skulle jag ha blivit inskriven i Sandviken om jag inte tackat nej och känslorna leker bergochdalbana. Istället för att ta tåget norrut tog jag bussen till stan. När jag skulle träffa sjuksköterskan satt jag på en två timmar lång föreläsning om allmän grammatik som följdes av två timmar fonetik. Efter skolan gick jag till ackis för att hämta medicinen som jag beställde igår. Det är en lång promenad för att vara jag. Sen gick jag vidare genom stan, till studentbokhandeln, för att köpa boken "Franskt uttal i teori och praktik" för mina sista slantar.

Jag är så glad så ni anar inte! Tänk att jag faktiskt är här!

I förmiddags var jag ledig. Äntligen trottsade jag telefonskräcken och sade upp min gamla hemförsäkring och medlemsskapet i hyresrättsföreningen. Som kronan på verket listae jag mig på en hälsocentral jag blivit rekommenderad och fick en läkartid den 21a september. De måste hinna få mina journaler innan de kan ta emot mig. Jag är bara glad att de inte bad mig beställa dem själv och skicka dem vidare.

Kroppen är hyffsat glad. Jag är glatt överraskad att jag lyckas gå så mycket. Det man inte har i huvudet får man ha i benen och mitt huvud är numera tomt. Jag tar fel buss åt fel håll fel tid och går av på fel hållplats. Magen är åt skogen och min vänstra hand obrukbar. Jag är lite rädd också men det hör väl till det nya. Säkert är iallafall att jag gjorde helt rätt i att flytta. Här är platsen där jag vill vara.

Kommentarer
Postat av: Fröken

Åh, det låter så himla himla bra, och jag blir jätteglad!

2010-08-31 @ 20:03:44
Postat av: Det mänskliga uppslagsverket

Men hallå där unga dam, hur står det till med rättstavningen? Ett 't' i trotsade och dito 'f' i hyfsat ska det vara. Annars ser det bra ut :P

2010-08-31 @ 20:20:41
URL: http://bananasplit.blogg.se/
Postat av: Moa kontrar Det mänskliga uppslagsverket

skriv ett lagom långt inlägg med en hand själv så får du se hur lätt det är ;-P hur går det med elementen?

2010-08-31 @ 20:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0