Grubblerier

Vilken dag! Upp tidigt, tidigt för att vara jag. Till skolan för rep. Det gick helt okej faktiskt. Dock beslöt vi att öva tillsammans på eftermiddagen också. Oh no, sa min kropp. Jag kom hem vid fyra och somnade direkt. Sov till sex, åt lite och såg Rain man. Vid åtta orkade jag inte sitta upp längre så jag återgick till sängen men kunde konstigt nog inte somna igen. Nyss gick jag upp för att inte riskera att vakna i gryningen.

Jag har inte hört någonting från Sandviken än. Jag är glad för varje dag jag får på skolan. Om jag lyckas vara med och framföra Amerikakvartetten kommer jag spricka av stolthet. Dessvärre håller jag nog inte så värst länge till. Jag har inte hört något från det sommarjobb jag sökt heller. Vikarieperioden börjar om lite drygt en månad. Alltså kommer de första veckorna krocka med Sandviken. Om jag ens får jobbet.

Får jag det inte kommer jag bli stressad över ekonomin. Dubbla hyror för sjukhusvistelse. Ny lägenhet. Ingen inkomst. Aj. Mina besparingar efter ett år med halvt studielån är inte de största.

Får jag det kommer jag bli stressad över att komma i form tills det börjar. Klara av att gå upp fem på mornarna och jobba i åtta timmar. Långt bort.

Tänk om de i Sandviken också vill ha semester. Det är ju inte helt omöjligt. Tänk om jag inte får komma dit förrän i höst. När jag ska plugga på universitetet. Det får inte hända.

Imorgon åker jag med klassen till Falun för att gå på konsert och leva gott. Bilen går ett. Före det ska jag ringa Sandviken. Kanske även sommarjobbet. Sen tar jag ledigt från bekymren nån dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0