Lycka

Igår var en riktigt bra dag. Efter gruppledningen gick Ellika och jag en promenad i regnet med Hjalmar tills han somnade. Vi lagade lunch till mamma och Sarri som jobbade på deras examensuppsats. Ellika hade med sig ett band med radiojulkalendern från 1993, Skuggan av en gris. Det lyssnade vi på medan vi skalade potatis och gjorde vitlökspaket av quornfiléer.

 

Efter lunchen åkte Ellika till skolan ett tag. Jag åkte hem för att vila, somnade, vaknade och kokade lingonsylt. Senare på kvällen kom Ellika till lägenheten. Vi skulle baka bröd. Medan brödet stod i ugnen läste jag högt ur barnböcker för henne medan hon stickade och vi skrattade en hel del. Brödet blev fantastiskt gott. När vi ätit oss mätta på det fastnade vi framför youtube. Inte förrän sent, sent kom vi på att det var sent. Klockan var närmare tolv när Ellika åkte hem och jag somnade.

 

Idag får jag betala för att jag slarvade med sjukgymnastik och TENS men jag är så glad över att igår fick vara en glad dag. Jag hade några svackor men jag gjorde saker jag trodde det skulle dröja månader innan jag skulle orka med igen. Jag lyfte Hjalmar så att han fick hälsa på hästen. Jag gick upp och ner för trappan flera gånger för att bära ner en bandspelare som kunde spela bandet. Jag höll mig vaken utan att ens tänka på att det blev sent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0