Lite mer glädje

Det var länge sedan jag skrev något vettigt nu. Något så där härligt djupt och eftertänksamt där det riktigt märktes att jag hade en tanke med vad jag skrev. Sedan jag slutat gymnasiet har det blivit väldigt lite skrivande på det hela taget. Inga dagböcker, loggböcker eller uppsatser. Tänker man mindre om man inte skriver? Jag får ju inte riktigt till det när jag väl försöker...

Det finns så många oskrivna ord inom mig nu så jag inte vet var jag ska börja. All sorg, ilska och maktlöshet som inte vill lämna mig så länge jag mår som jag mår pockar på och kallar efter uppmärksamhet. Långsamt lindar the beloved kurator upp det nystan som knutit sig hårt, oupplösligt inom mig. En gång i veckan letar hon efter ord jag inte kunnat uttrycka. De kommer, de kommer.

Glädjen också. Den som sätter sig i vägen för det onda och håller mig över ytan. Ord som bubblar och hoppar och genomsyrar hela mig för att plötsligt försvinna och bli lika oåtkomliga som det hårda nystanet. Men nu är den här! Det är så skönt att vara glad! Jag ska nog vara det ett tag nu.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jaaaaaaaaaaaaaa! Klart du ska vara glad! När kommer du till Uppsala nästa gång och hinner vi ses då?

2009-03-19 @ 23:58:24
URL: http://bananasplit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0