Körkort

För att komma till någonting jag borde oroa mig över. Efter ett långt samtal med min mor (som naturligtvis ledde till att vi pratade om skuld, Lotta - böcker, utveckling och värderingar) har vi kommit fram till följande:

1. Jag vill ta körkort.
2. Mitt startpaket räcker till 4/6 - 09
3. Jag kommer inte orka/hinna plugga teori och ta 5 lärarledda lektioner före 4/6 - 09
4. Bristen på hinnandet och orkandet grundar sig i att min kropp är knäpp.
5. Bara jag själv kan svara på frågan varför min kropp är knäpp.
6. Jag vet, efter ett år och åtta månader, fortfarande inte om jag ska kalla mig sjuk på papper eller inte.
7. Det suger.
8. Eftersom ingen undersökning hittills har visat något som går att göra något åt borde jag vara frisk.
9. Eftersom jag fortfarande får kramper, ser som en kratta och är allmänt disfunktionell borde jag vara sjuk.
10. Det går inte ihop.
11. Ingenting av det här spelar någon roll eftersom jag inte tänker sätta mig bakom ratten förrän jag litar på min kropp.

Det tog oss en och en halv dag att resonera oss fram till detta och jag har, som ni kanske märkt, tänkt i liknande banor om sjukets vara eller icke vara i närmare ett och ett halvt år. För att förklara varför jag vill fråga trafikskolan om jag kan få tillbaka de 4400 kronorna startpaketet kostade måste jag resonera mig igenom hela baletten igen, och igen, och igen. Och av någon anledning kommer vi alltid fram till att det är som det är och att vi älskar varandra. Det är trevligt att veta men ibland önskar jag att vi kunde prata om någonting annat. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0