Bra och dåliga saker

Sara skriver, Moa dikterar över telefon.

En bra sak är att få permission över helgen. En dålig sak är att vara inlagd på sjukhus. En bra sak är frukost på sängen varje dag - och lunch - och middag. En dålig sak är att allt smakar papper. En alldeles fantastisk sak är att vakna till blandningen av boogie woogie-piano och djembetrumma. En inte fullt lika fantastisk sak är att vakna mitt i natten av att en av mina senila avdelningsgrannar gått vilse och hamnat inne hos mig istället för på toaletten. En helpissig sak är att man fortfarande inte vet vad som är fel med mig. En underbar sak är att medicinen verkar verka.

Nu är jag utskriven, inga anfall sen natten till måndag. Allting blir bra på lördag när jag får träffa den fantastiska neurologen (min alldeles egna dr House) klockan 16:00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0