Snö

Nu är den här. Snön som vi väntat på hela november vräkte ner under ett dygn. Nu ligger tunga drivor på trädens grenar. I morse var det kalabalik på vägarna. Min vänstra fot hade svullnat upp till oigenkännlighet och fick inte plats i mina skor. I morgonstressen trädde jag en plastpåse över raggsockorna och gav mig ut. Att jag skulle hinna gå till skolan innan gehörslektionen var orimligt, alltså bestämde jag mig för att cykla. Idag var inte rätt dag att cykla med en plastpåse på foten - om den dagen existerar. Jag kom ungefär tjugo meter innan jag gjorde den första praktvurpan och hamnade mitt i en bilkö. Mina väskors innehåll spriddes över vägen, jag gled i snömodden och slog mig så att ögonen tårades. Jag kom fort upp och raffsade ihop det jag tappat. Det snöade rätt mycket fortfarande. Jag linkade några steg innan jag kom upp på cykeln igen. Hur dum får man bli? Jag ramlade otaliga gånger. Det var svårt att gå också med ovillig fot och cykeln att släpa på. Nu är jag blå lite här och var och liknar mest ett våldtäcktsoffer.

Dagen har, bortsett från foten och det faktum att gehörslektionen var inställd, varit bra. Det lät bra när jag övade på förmiddagen. På eftermiddagen hade vi något som liknade ett jam, fast med klassik musik. Vi spelade bland annat en oktett av Mendelssohn. Jag spelade första fiol med en massa höga toner och gjorde det riktigt bra. Himmel, vad kul det var!

På kvällen var det julkonsert med musiklinjen. Jag spelade med orkestern allra först men missade resten av konserten för att få skjuts hem och slippa åbäket med snö, cykel och plastpåse igen. Jag hade gärna sjungit Jingle Bells i kazoo men det får bli en annan gång :-)

Nu har jag nästan kokat foten och gjort en massa sjukgymnastik för att få den att bli normal. I morgon ska jag nämligen leka med Hjalmar i snön och då vill jag helst ha skor på mig. Jag inbillar mig att den ser en aning bättre ut. Peppar, peppar!

Drabbad av plötslig huslighet har jag lagat åtta matlådor med pasta och linssås och kokat svartvinbärssylt. Nu ska jag sova på min spikmatta. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0