Så det kan gå

Hjalmar och mamma kom vid åtta. Foten gick ner i skon! Jag gick till skolan med Hjalmar i vagnen. Han var mycket intresserad av snön och bilarna. Sen tillbringades hela förmiddagen i teorisalen med Maggan och klassen. Vilket himmlerike! En hel klass som bara tittade på Hjalmar, två pianon, en dator och en massa russin. Han satt inte stilla en sekund. Halv tolv var han dödstrött men låtsdades inte om det. Efter några meter i vagnen somnade han dock som en stock. Jag och mamma åt lunch på Lilla k och hade det riktigt trevligt.

Jag kom tillbaka till skolan en halvtimme innan vi som ville skulle gå till stan och sjunga körlåtarna. Sålunda har jag inte ens packat upp fiolen idag. Illa. Vi blev sex stycken som trotsade snöstormen. I enochenhalv timme frös vi. Vi såg ut som snögubbar och fick flingor i halsen och i ögonen när vi sjöng. Det var inte särskilt mycket folk ute, vädret var verkligen hemskt, men vi fick ihop en hel del pengar som vi nu planterat träd för. Så borde fler göra. Det är himla kul!

Helt genomkyld kom jag hem strax före fem. Foten gjorde ont. Axlarna gjorde ondare. Jag tänkte titta på finalen av Idol som jag missat men jag såg kanske fem minuter av programmet innan jag somnade. När jag vaknade var klockan åtta.

Hur kan jag ha blivit så trött? Visst är Hjalmar en pers men jag tog det ju lugnt efteråt. Jag tycker att jag varvat ner hyfsat bra efter återvändarhysterin också. Nu har jag ingenting planerat förrän melodikryssfrukost i Hertsjö på lördag. (Jo, jag ska till kuratorn 11 och spela med sing and songwriter - folket 14 imorn). Jag har druckit buljong och hämtat mig efter sömnchocken. Imorn blir det jag som tar sovmorgon!

Jag har lyssnat på några olika inspelningar av Haydn. Alla är i ett betydligt lugnare tempo än det jag spelat. Jag har nog misstolkat styckets karaktär en smula, eller så är jag bara för stressad (eller glad :-)) för att kunna spela det så pampigt och lugnt som det ska vara. Vi får se hur det låter efter lovet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0