Från noll till hundra

Jag får be om ursäkt att jag inte bloggat på ett tag nu. Plötsligt händer det så mycket samtidigt. Nuet hinner ikapp mig. Först måste jag hinna träffa familjen, som jag inte sett sedan innan jag åkte till Uppsala, så skulle lägenheten julpyntas och tvätten tvättas... I helgen var det musikfestival på skolan, något jag helt hade glömt bort. Det blev hur trevligt som helst men lite dåligt timat eftersom jag borde försöka komma igång med övningen eftersom pianisten kommer imorn och det vankas uppspel. Nu när det äntligen lossnat med kvartettspelet för min del är det också något jag vill satsa på. Och så återvändaren. Och Lucia. Både med kören i skolan och med min lilla sångensemble.

Jag kom precis hem från skolan. Klockan är snart halv ett. Jag var på väg hem vid sju men så hamnade jag i elevhemmens kök och bakade tolv kladdkakor och tvåhundrafyrtio muffins. Var fick jag den energin ifrån? Jag som inte ens orkade gå till skolan i morse. Nu sprang jag till och med mellan ugnarna som praktiskt nog finns i olika byggnader. Så kul var det längesen jag hade. Allt går så himla bra nu. Jag till och med spelar riktegt bra om jag får säga det själv. Det är bara lite mycket samtidigt. Men på något sätt orkar jag ju. Usch, jag skriver som den virrpanna jag är.

Nu ska jag sova i åtminstone sex timmar innan jag ska upp för att gå till sjukhuset innan jag får skjuts till skolan för panikövning och pianokomp, uppspel, körövning, mer fiolövning, Luciaensemblerep och pianonötning. Någonstans ska jag hinna plugga teori också. Det har jag försummat allt för länge. Och så var det julklapparna jag inte har råd att köpa som allstå måste pysslas ihop.

Nu är jag för trött för att kunna sova. Himmel och plättar, jag tror jag lägger in mig igen bara för att skruva ner tempot på omvärlden en smula! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: LINNIE KEEN - the bitch is back!

läget?

2009-12-08 @ 01:10:13
URL: http://alittlebitoflinnea.blogg.se/
Postat av: Emmii <3

Vad mysig blogg du har :)

Kramar

2009-12-08 @ 01:20:31
URL: http://emelieliljebergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0