Ajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajaj!

Igår var tanken att jag skulle gå på gospelkonsert på kvällen men hur det var hamnade jag i en bastu istället. Bastubad, knäck och film på Folkis. Som någonslags avslutningsfest med stråkklassen. Fantastiskt. Bastun gjorde underverk med foten som nästan är helt bra nu. Knäcken var god och filmerna bra. Folket trevligt. Jag kom inte därifrån förrän halv två.

När jag gick hem i natten var det precis så där ogudaktigt smällkallt och snöigt och glittrigt som vintrar ska vara. Idag har det varit mellan 25 och 30 grader hela dagen och jag har varit ute på äventyr.

Först gick jag till stationen för att hämta nycklar till de lägenheter jag ska vattna blommor och ta hand om post i över jul. Sen lämnade jag böcker på biblioteket, köpte julklappar på Åhléns och gick till Folkis för att hämta min hårborste som jag glömt hos C. Då det var gjort var himlen mörkt blå och jag var tämligen frusen och trött. Men, istället för att ta den vanliga vägen hem gick jag omvägen förbi ICA och storhandlade. Förhoppningsvis ska maten räcka åtminstone nästan till den 25e januari när jag får pengar nästa gång. Med de tunga kassarna gick jag, förtvivlat trött och slut, hem. Himlen var vid det laget svart.

Nu har jag sorterat papper, pysslat och städat till förbannelse. Jag har kokat egen knäck också - på brödsirap - ej att rekommendera! Imorgon blir det melodikryss i Hertsjö och mys med bröderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0