och glöm för all del inte att titta på gubben!

Nog för att jag övar från morgon till kväll men när man är så där lagom mosig i huvudet efter en förmiddag i ett minimalt rum utan tillgång till syre och sitter på parkeringen och äter lunch för att hänga med i årstidernas växlande glänser det till ibland. Geniala tankar svindlar förbi och ibland tror jag att jag är riktigt klok. Måndagens funderingar resulterade i den filosofiska tesen,
För att leva måste vi våga lämna vår framtid bakom oss.
Tänk på det, ni!

Dagens rubrik syftar på min nya tatuering. På min vänstra hand, strax under lill- och ringfingret, har jag ritat en glad gubbe. Detta för att kunna lära mig hur man håller i en stråke. Efter fjorton år som spelande har jag fått veta att jag gör fingerstråk bakochfram och att jag måste vinkla handleden åt tre, för mig hittills okända, vinklar för att få till det. Långsamt, långsamt har jag stått och spelat Blinka lilla stjärna för att få till de perfekta stråken. I tre dagar slet jag som ett djur utan att se något ljus i tillvaron. men nu finns han där. Den glada gubben som ler mot mig varje gång det blir rätt. Leve honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0