spisen är hel

i morse, när jag för ovanlighetens skull försovit mig och det verkligen brann i knutarna, passade spisen på att klappa ihop. perfekt timing. det tog åtskilliga minuter innan jag förstod varför gröten aldrig kokade upp.
under eftermiddagen lyckades jag planera väldgästning av nära och kära den närmaste veckan för vem ska rådfrågas i spisfrågor? vaktmästare som inte verkar finnas? hyresvärden? har jag någon hyresvärd?
det blev fiskgratäng hos öhman. väldigt gott, det lyckades vi bra med. jag var mest exalterad över pulvermoset, det var första gången jag tillagade sådant.
jag var hemma igen vid halv tio, halvt bedrövad och dödstrött men ändå nöjd med livet. jag har dock konstaterat att räkost kanske inte är vad min mage mår bäst av. hur som helst lyckades jag "laga" spisen. det var en liten knapp med en nyckel som hamnat på sniskan. nu fungerar den utmärkt. ett tips är att inte testa om en platta är varm genom att lägga handen på den. det är inte skönt.

dagens kloka ord: vi är alla invalider och idioter.
så sant, så sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0