du skämtar

jag som skulle skriva fantastiska inlägg om min härliga morgon och storstilade framtidsplaner. Så går allt fel. Såklart. Jag är trött och hungrig. Gamlingarna bajsade på sig, kräktes och skulle duschas sup i kvarten. Min halvtimmes lunch blev 12:30 istället för 10:30. Frukost intogs 05:30. Trötta är benen och ryggen efter cyklande och bärande. Fika hos Norells, panikrep i källaren för att få repertoaren på plats - lönlöst, middag och mys med prästernas släkt, morden i midsummer, skjuts hem med stressad pappa. Nu vill jag helst bara sova i alla evighet men imorn ska jag till Bingsjö. Från Bollnäs via Rättvik, via Falun, via Gävle. Gud, giv mig styrka! Hur jag ska ta mig från Rättviktill Bingsjö är ännu ett mysterium. Jag får väl traska de fyra milen till fots med liggunderlag, sovsäck och fiol på ryggen. Två timmar har jag på mig. Det går säkert bra. Om inte annat hittar jag säkert någon trevlig mördare att lifta med. Nu ska jag packa innan får sova. Äntligen! Och i hela sex timmar! Det är ju otroligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0