Mer av mig till folket

Fick en smärre chock när jag för ett tag sedan upptäckte att det på mindre än ett halvår blivit femton kilo mer av mig. Var i hela fridens dagar har de satt sig? Jag mår illa hela tiden och kan få otroliga begär av vissa saker. Som nudlar till exempel. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att det var jag och inte min mor som var gravid. Men ni kan vara lugna. Så är icke fallet. Men vad ska jag göra nu då? Jag visste nog att jag inte var mina underbara femtiosex kilo längre men så tokmycket borde man väl ändå märka lite tydligare. Nu känner jag mig fet igen. Ingenting smakar gott och så fort jag ser mat känner jag mig som om jag är på fel ställe. Jag undrar just om det skulle kännas så även om jag inte visste exakt hur mycket jag vägde. Jag vill absolut inte komma in i den perioden jag var i förra våren, då jag inte kunde äta utan att må illa. Eller vill jag? Det måste ju nästan vara den som tog mig till de femtiosex när jagtrivdes bra med min kropp, förutom alla de andra funktionerna som strejkade då. Det är ju åtminstone skönt att röra på sig numera. Även om det gör ont då blir det värre med tiden om man bara sitter stilla. Vi får se hur det går. Just nu är jag i alla fall mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0