en önskedröm eller verkligheten imorgon

Det är fredag morgon. Klockan ska snart ringa, den är kvart över sex. Solen skiner (hrmhrm) och det snöar lite. Väskan är packad och golven är rena. Jag ska stiga upp, duscha, diska och kan sedan äta frukost i lugn och ro innan jag går till bussen kvart i åtta. Klockan halv ett igår, eller idag om man så vill, blev min uppsats klar. Inget mästerverk, men godkänt, kanske mer. Läxförhöret i franska är färdigt, jag kommer absolut att klara matteprovet. Varken Aida eller Emma blir besviken för att jag måste ta ledigt på måndag. Allt ordnar sig till det bästa. Jag ska prata med Bertil på söndag. I helgen skriver jag också ett av mina arbeten i Psykologi A och ser filmen för Psykologi B. Uppgifterna till filmen skriver jag på bussen hem på måndag kväll.
Jag har inte ont någonstans och jag har skickat ansökningen till folkhögskolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0