tjo flöjt!

Det har snöat! Det kanske till och med snöar i skrivandets stund!

Nu är jag sådär härligt glad igen! Har betämt mig för att vara klok och gå och lägga mig nu. Innan klockan tolv! Det hände inte igår... Jag har varit hur pepp som helst på att skriva och hittade just perfekta sidor på svenska(!!!) som kan hjälpa mig en hel del med sammanfattning och diskussionsbiten i den historiska undersökningen om allas vårt Sudan. Jag började nästan gråta av glädje måste jag erkänna. Äntligen två sidor jag verkligen förstår och som inte verkar vara så djupgående men ger en bra översiktsbild. Himmeln går på jorden! Det kanske inte är så smart att lägga till nya källor när den sista versionen (efter opponering) ska vara klar imorgon. Men men, jag får ändå IG i kursen till att börja med. Då kan jag ta mig tid att göra något bra av det och skriva ihop helt fantastiska uppgifter under lovet.

FY, vad jag har hatat och sett ner på människor som gör så bara för att de inte bryr sig! Det är så elakt mot läraren och andra elever som läser kursen att det inte är sant! Men nu tycker jag mig ha belägg för detta. Kanske i alla fall. De senaste veckorna har jag pendlat mellan paniken över att jag inte hinner få in någonting i tid och den okontrollerbara glädjen över att jag faktiskt lyckas lämna in något över huvud taget. Knäppt. Jag vet. Men så är det och så får det vara.

Jag lämnade in engelskans précis idag. I TID!!!! Inte en sekund sen var jag! tio minuter tidig till och med! Man kan vara lycklig för mindre än så.

Åkerby idag var också fantastiskt. Trodde jag skulle frysa ihjäl på vägen dit men än lever jag. Jag har bestämt uppspelningsstycke för intagningsproven till högskolan i Bollnäs. Sicilienne and Rigaudon av Kreisler.  Vackert och otroligt roligt att spela!

Nej, hur var det med sovandet... Nu får det vara nog.
Tack och hej, leverpastej!
Imorgon åker jag till Bollnäs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0