God jul

"Det var Gothenburg med Maia Hirasawa. Till min vän Moa, hoppas du kommer dit nästa år. Från Sara."

"Jag tycker inte du ska tänka så mycket på det här. Kan du ta reda på vad läkaren du träffat heter och hur jag kan få tag på henne så att vi kan skapa någon slags kontakt. Jag kollar upp om det finns någon sjukgymnast i Bollnäs med neurologisk inriktning, ordnar remiss till 24-timmars EEG, samtalskontakt är det klart att du ska ha. Här får du dessutom sjuttioelva bra övningar som kommer göra susen tills vi ses igen i mars. Så bokar vi in så många besök som möjligt till våren. Det här ska vi snart få rätsida på."

Det första citatet är så gott som ordagrant taget från musikhjälpen i P3. Ibland krävs inte mer än så för att en dag ska bli bra. Det andra är inte det minsta ordagrant men såväl en omskrivning av Camillas ord och anledningen till att nytt hopp har tänts, julen blir ångestfri och jag kommer gå Santiago de Copmostela sommaren 2010.

Kommentarer
Postat av: Sara

KRAMAR från Sara var det faktiskt :P

2008-12-19 @ 17:18:29
URL: http://bananasplit.blogg.se/
Postat av: Moa

SÅ GOTT SOM ordagrant skrev jag. Fint var det i alla fall.

2008-12-19 @ 19:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0