Bollnäs folkhögskola - musiklinjen klassisk fiol

Framtiden. Imorgon börjar en helt ny del av mitt liv. Jag vet att jag ska befinna mig i folkhögskolans aula 14:00, sen vet jag ingenting - ingenting alls. Vilka människor kommer jag möta? Kommer jag trivas? När börjar vi spela? Vilka kurser kan man läsa? Vilken tid slutar dagen? Jag har bara frågor nu. Inga svar.

Så formades ett inlägg i mitt huvud för tre dagar sedan. Nu har jag betydligt fler svar men också fler frågor.

Jag trivs mycket bra.

Vi började spela redan första dagen och har en konsert i övermorgon. Jag ska spela en Sonat för oboe, fiol och cello (som vi kör på två fioler och cello) tillsammans med Ellika och Paul.

Vi kommer att ha lektioner från tio till tre varje dag ungefär och övrig tid förväntas användas till övning.

I min klass går åtta elever. Alla kommer från olika delar av Sverige och alla bor på internatet - utom jag.

Maten är fantastiskt god och väldigt dyr. 94 kronor för lunch och middag. Hej, matlådor!

Jag åker till Uppsala på fredag, eftersom jag är helt ledig då. På fredagen ska jag gå på Elins avskedsfest i södra gottsunda och på lördagen ska jag vara i Åkerby.

Nu går jag och lägger mig. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Ellen

HÖRRÖDUDU! jag bodde inte på internat :)

2009-12-10 @ 09:22:25
Postat av: Fanny

Hej! Jag ska börja på folkhögskolan till hösten nu (violin klassisk) och söker på internet om skolan i allmänhet, vad folk tycker etc. Jag kommer inte heller att bo på skolan, vilket jag läste att du inte heller gjorde. Helst vill jag det men eftersom ekonomin inte håller, så.. :P Jag är mest nyfiken på och höra hur du tycker att det fungerade med att pendla, eftersom de flesta verkar bo på skolan också och hur du tyckte att tiden på skolan var och så.. Är så himla nyfiken eftersom jag ska börja där! Mvh Fanny S. :)

2011-05-18 @ 19:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0