where did that sunshine go?

Adam ska laga mat. Allt blir fel. Elden har slocknat, veden är slut och det är tio minus ute. 50 grader i ackumelatortanken. Morr. Och eftersom det är jag som har varit hemma hela dagen är det mitt fel att det inte finns korv till stroganoffen, att Adam häller spaghetti över hela köksgolvet, att Simon bara spelar DS, att Emil är hemma så sällan så vi aldrig hinner ta julfoton, att de på Ackis aldrig svarar i telefonen och att väskan jag ska packa min elva-veckorspackning i är full med utklädningskläder och har ett trasigt hörn. Morr igen.
Nu ska jag duka in efter kaoset, hålla elden vid liv och dränka mina sorger i te och pepparkakor. Köpta, inte hembakade.
Plötsligt kommer jag ihåg varför jag ville flytta hemifrån...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0