Oj, det här skrev jag visst i går...

På fredag är det tio veckor sedan jag gick till skolan. Då var det samling om en tjej som varit i Österrike och Tyskland och Schweiz som skidlärare och student. Sen var det italienska. Vi var i datasalen och gjorde korsord och frågeprogram om familjeord. Vi hade också ett glosförhör som gick sisådär för mig. En av glosorna var "död" och jag svarade på spanska istället för på italienska. Jag läste spanska i tio veckor i sexan.

Imorgon har jag inte haft ett anfall på en vecka, ta i trä. Då ska jag till Hälsocentralen också. Hoppas, hoppas, hoppas att det går bra och att han jag ska träffa vet hur jag ska göra så att jag kan komma ner snart. Jag har faktiskt mått väldigt bra den senaste veckan. Nästan hela tiden i alla fall. Om man inte räknar med sårig mun och andra mindre skavanker.

Någonting jag har tänkt på är om man måste hjälpa sig själv för att kunna hjälpa andra eller om man hjälper andra för att kunna hjälpa sig själv. Det kan man tänka på länge om man inte har nåt bättre för sig. Men det har jag för nu ska jag skriva en bokanalys. Nej, förresten. Jag ska äta lunch först.


Visste ni förresten att ordet "akademi" syftar på den trädgård som Platon och Sokrates höll hus i när de argumenterade och diskuterade livets stora frågor. Kul att veta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0