halleluja!

Jag har läst ut boken! Med hjälp av Sara bestämde jag mig för att ge mig katten på att kunna lämna in analysen imorgon. Igår läste jag därför över hundrafemti sidor. Gissa om jag är stolt. Dessvärre har jag haft migrän idag och inte fått ner ett ord. Apa. Ändå ger jag mig själv rätten att skriva ett inlägg.

Det var något som hände. Utöver mitt vanliga bergochdalbanande alltså. Ibland behöver man påminnas om att man inte är ensam. För mig kommer det oftast som en chock. Någonting som verkar vara hämtat från någonstans djupt inom mig dyker upp, helt oväntat, från helt oväntade håll. Sånt behövs.

I söndags var jag i kyrkan förresten. Har inte varit där på evigheter och fick dessutom tjata rejält för att få pappa att skjutsa mig. Det var fint. Egentligen är det väl konstigt att jag inte går dit oftare, för jag trivs väldigt bra där. Kollekten gick till brottsofferjouren i Bollnäs/Ovanåker. Otippat. Passande.

Om sju veckor är det jullov. Det betyder att jag missat halva terminen. Och jag kan fortfarande bara vänta på papper som ska skickas fram och tillbaka för att slutligen bestämma vart jag ska hamna. Fast det redan är bestämt. Suck. Sju veckor har varit ingenting och en evighet. Hur kan sju veckor kunnat gå utan att jag fått något vettigt gjort. Utan att jag blivit synbart bättre... Ge mig tillbaka mitt liv, tack.

Kommentarer
Postat av: Sara

Yes för boken! Blir det nån uppsats då?

2007-11-08 @ 16:36:08
URL: http://bananasplit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0