ynk

Varför måste alla vara så olyckliga för? Kunde inte alla få vara bra på det de vill vara bra på? Kunde inte dygnet ha åtminstona två timmar till - helst oändligt många... Kunde inte man få leva när man lever och dö när man är död?
Det där sista blev lite konstigt men jag menar bara att man kan väl spara lite av allt som är jobbigt och ta det när man är död så man har kraft nog att få ut mer av livet när man lever. Det är ju en så kort stund i vilket fall. Just nu känns det som Rebecka så fint uttryckte sig någon gång:
"Ska man ändå dö någon gång kan man lika gärna göra det nu!" 
Lagom upplyftande livsfilosofi. En aning kortsiktig kanske...
Jag blir så arg på att det ska fungera såhär. Hela klassen är ju mer eller mindre deprimerad av stress, som inte enbart orsakas av skolan. Kunde vi inte få ett sommarlov som när vi var små... oändligt mycket tid till att leka, bada och bara vara. Slippa bry oss om världens problem. Inte behöva tänka på att det är vi som en gång ska lösa dem - för vem ska annars göra det?

Kommentarer
Postat av: Sara

För att muntra upp dig lite till: ALLA är inte olyckliga och halvt sönderstressade. Jag mår prima (förutom pollen och eventuell rödvins- eller mango-allergi). Så oroa dig inte om hur jag mår iaf. Tänk på dig själv istället.

2007-05-01 @ 21:40:27
URL: http://bananasplit.blogg.se
Postat av: Rebecka

Ja, jag kan inteannat än att hålla med. Men det är slut med riktiga lov och riktiga liv nu. Nu ska vi bara plugga och jobba ihäl oss, som de moderna människor vi är. Can´t wait. This is life
Antingen så väljer man det, eller så gör man det inte. Sjukt jobbigt.

2007-05-01 @ 21:44:47
URL: http://Kravbanan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0