Glad Påsk!

Sitter här och dricker te framför datorn. Vilken otroligt händelserik och konstig dag det här har varit!

Först somnade jag väl framåt halv fyra i morse efter Reebeckas och mitt pluggmaraton. Klockan sju var jag övertrött och hoppade omkrning och tyckte världen var underbar. Jag sjöng hela vägen till skolan på pakethållaren. Tots det kom vi fram utan utan att ha blivit stoppade av polisen eller kört in i nåt träd, creds till Rebecka!

Franskan var jättemysig. Phillippe var glad, jag var glad, jag fick VG+ på provet (tror jag, förstår inte riktigt hans rättningar), jag om trodde det var helt kört. Vi såg en jättebra film, être et avoir, en dokumentär och Evy försökte sträcka ut min rygg utan någon större framgång iofs, men kul var det.

Sen började jag bli trött. Nu var det meningen att den riktiga restdagen skulle börja, jag och R hade ju redan tjuvstartat. Jag och Sara började med att göra matteprov. Ett tag gick det bra sen låste det sig totalt. Jag såg hur lätt uppgiften var och jag visste att jag kunde svaret men det gick bara inte. Mitt huvud var helt tomt på vett men fullt av en massa siffror som flög omkring och var ivägen för uträkningar. När Sara och Matts gått bröt jag ihop. Fö första gången på alldeles för länge grät jag - i en halvtimme. Jag bara satt där rakt uppochner och tårarna rann. Jag tror jag skrämde en stackars etta som skulle hämta nåt i sitt skåp men annars var det nog som tur var ingen som såg mig.

Efter en halvtimme ungefär kom Hanna och skulle väl se hur det gick för mig. "Nu räcker det, du ska hem och sova!" så var det inte mer med det. Jag skrev ett litet brev till Matts på provet, jag får väl helt enkelt se till att skriva bra på nationella.

Väl hemma somnade jag och sov - djupt - i drygt två timmar. Sen väckte hanna mig. Då hade vi fått varsit påskägg och biobiljett av Anki så nu har jag varit på ett impulsbiobesök med Sara. Music and Lyrics. jag är alldeles lycklig i hela mig!

En galen dag med många mot - och medgångar, så kan det gå. En sån dag kan man behöva ibland.

Kommentarer
Postat av: emil

music and lyrics...sjukt bra film..:)

2007-04-06 @ 22:18:31
URL: http://manligsjukskoterskestudent.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0