Uppsala

Så var jag här igen. Sover på en madrass hos Sara. Solen skiner. Jag har gått så himla långt idag. Märker att mina vanor här är helt annorlunda än de i Bollnäs. Nu är kroppen trött men det gör inget. Jag kan vila. Ta det lugnt i morgon. Behöver inte tänka på att det är måndag.
Jag kan tänka mig livet här. Längtar tillbaka. Längtar vidare. Längtar efter att fylla anteckningsböcker med ord om allt och inget. Längtar efter tempot. Visst borde tempot vara högre i den större staden men jag blir lugnare. Längtar efter alla vänner. Längtar efter att orka göra saker. Träna. Läsa. Träffa folk. Utvecklas. Lära mig saker.
Hanna och jag gick på stan. Jag stod och läste på bokryggar i nästan en timme på Åhléns. Köpte present till pappa, en tröja och en bok till mig själv. Vi åt på Linné Hörnan. Doppade baguetter i vinäger och olja. Gick på bio med Erik. Alice i Underlandet. Mycket bra.
Nu sitter jag i världens bästa fåtölj och läser och äter godis. Väntar på Sara som snart kommer hem. Längtar lite till. Alldeles snart är den här. Framtiden.

Kommentarer
Postat av: Fröken

Det låter underbart och fantastiskt Moa <3 Kramar i mängd!

2010-03-15 @ 19:45:03
Postat av: Fröken

Låter underbart och fantastiskt Moa! Kramar i mängd!

2010-03-15 @ 19:46:19
Postat av: Fröken

det hakar sig.......du kan få ännu fler kramar i mängd här. Kram kram kram :-)

2010-03-15 @ 19:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0