Spänning, spänning!

Håll alla tummar, korsa alla tår!
Jag ska titta på en lägenhet i Uppsala! Jag har letat på blocket i några dagar. Vet att det är alldeles för tidigt. Ingen som vill hyra ut från september/augusti lägger ut sin lägenhet redan nu. Så hittade jag henne. En trevlig tjej som läser till präst hyr ut ett rum i sin trea i andra hand. Allt stämmer. Perfekt läge. Lagom hyra. Fint som snus.
Hemtrevnad och ordning uppskattas. Inga vilda studentfester. Trygghet. Säkerhet. Lugn.
Det enda dåliga är att hon hyr ut från juni. Ont i plånboken. Är det så bra som det verkar får det kanske gå ändå. Bara jag får jobb är det lugnt ekonomiskt. Dyrt, men lugnt. Och värt. Så fett värt det.
Klockan sex ikväll. Tummar och tår var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0