While the couple quarrels the monkey picks up the fruit

Jag fick ett mail från min sjukgymnast idag. Hon som länge ensam var den som fyllde mitt behov av vänliga ord och hopp om en ljus framtid. Jag hoppas så innerligt att allt sjukhushäng som ska ske en tid framöver kommer handla om sjukgymnastik och samtalsterapi. Sånt som får mig att må bättre. Inga nålar. Inga sladdar. Bara lugn och peppning.

Den första dagen i skolan gick helt klart över förväntan bra. Jag kan faktiskt både spela och öva bra om det vill sig. Nu är jag yr efter att ha lusläst hemsidorna till de skolor jag ska söka. Datum är uppskrivna, pinkod till studera.nu beställd, personbevis på väg. Framtiden kan komma. Jag är beredd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0