Nystart

Imorgon börjar min sista termin på Folkis. Klockan är för mycket och jag sov för länge i morse men det är som det ska. Jag SKA upp halv sju i morgon. Så det så.

En vän av ordning tyckte att jag borde få gå en termin till om jag vill, eftersom jag missat allra minst en termin av de fyra. Jag kan hålla med och drömma en smula men egentligen skulle jag nog inte vilja det. Av samma anledning som jag promt skulle läsa in den termin jag missade på gymnasiet. Det ska bara vara så.

Jag längtar efter att flytta. Komma bort. Börja på nytt. Få skapa ett nytt jag igen. Förhålla mig till allt på nya sätt. Klara mig själv. Vara fri. Gå vilse i nya städer. Hitta hem, till mitt nya hem.

Nu ska jag ta mig i kragen. Skriva listor. Öva. En vårtermin med höga förväntningar och förhoppningar. Snart blir det varmare. Solen. Inga neurologiska undersökningar på ett tag. Sjukgymnastik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0