Barnvaktsdilemma

Idag går det inte alls. Jag har legat på spikmattan och suttit i duschen hela dagen. Försökte inte ens ta mig till skolan i morse. Att jag ska barnvakta Hjalmar på fredag känns inte helt bra.

Saken är den att jag mår bra av att vara med honom. Bara jag slapp lyfta. Och om jag fick ta en paus ibland.

Om jag ska ta tjuren vid hornen och säga ifrån måste jag berätta för mina föräldrar att jag inte mår bra. Vilket jag helst vill slippa.

Jag behöver hur som helst åka ut snart för att hämta journalerna som skickas dit och för att tvätta. Att få tvättstuge tid här är nämligen stört omöjligt.

De två nästkommande fredagarna är jag i Uppsala och kommer alltså inte barnvakta då heller. Och jag saknar honom. Det gör jag faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0