Barnvakt

Natten mellan torsdagen och fredagen sov jag hemma hos mina föräldrar eftersom jag ändå skulle vara barnvakt hela fredagen. Det lilla undret låg på min arm hela natten. Det är gånger som den jag längtar efter att skaffa barn. Det är som att ha en varm klump av kärlek alldeles nära. Först var jag orolig att han skulle hålla mig vaken men det var ingen fara. Mellan tolv och fyra sov jag som en sten sen vaknade jag av att någon sågade av mig mitt vänstra ben. Hur jag vände, vred och stretchade gick det inte över. Surt.

Hjalmar vaknade halv sju. Vi fick en lugn morgon och en rolig dag på Folkis. Jag önskar att jag inte behövde tycka att han är en pärs. Han är en ängel men mer än jag klarar av. En vanlig dag är jag inte klarvaken och koncentrerad hela tiden. Vi lekte i gympasalen, han sprang som en galning fram och tillbaka och verkade tycka det var det roligaste han någonsing gjort. Vi skrattade, dansade, lade pussel och lekte titt-ut.

Klockan fyra hämtade pappa honom. Jag släpade mig hem. Köpte en ny tandborste på vägen eftersom min tidigare blev en leksak som slutligen hamnade i toaletten. Väl hemma gick mycket tid åt till att göra ingenting alls. Kroppen sa ifrån på alla sätt och jag orkade inte ens gå och lägga mig. När jag duschat i en timme vaknade jag till och drev runt och pysslade lite innan jag somnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0