Grattis till mig!

Jag har fyllt år. Jajamensan! Tjugoett hann jag fylla i helgen nästan utan att jag förstod det. Jag har firats. Släkt och vänner har förgyllt mina dagar. Jag har blivit kramad och sjungen för. Överöst med fina presenter. Bland annat en vitlökspress, tekulor, ett durkslag och en stekspade. Saker jag verkligen önskat mig, fast de kanske inte ser så mycket ut för världen. De lite mer fancy sakerna var en stavmixer, en fantastisk sjal och en tekanna. Så fick jag ärva en vas. Helt galet. Efter min pappas morfars farmor. Tanten hette Karin och levde mellan 1850 och 1952. Bara det. Hur många som föddes på 1800talet blev över hundra år gamla tror ni? Verkligen helt galet. Dessutom är den snygg! Passar perfekt ihop med min Minevas jag fick förra året. Men törs jag ha den framme? Knappast. Den ligger noga nerpackad i en stadig kartong med en massa papper i, för säkerhets skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0