Utan dig, Katarina Mazetti

Utan dig är jag en gris utan ho
Utan dig är jag en sparv utan bo
Utan dig är jag en askunge utan sko
Ja, jag är en svans utan ko utan dig

Utan dig är jag en deg utan jäst
Utan dig, födelsedag utan fest
Utan dig är jag en sadel utan häst
Ja, jag är öst utan väst utan dig

Utan dig är jag en mäktig och ärorik kung utan land
Utan dig är jag en brandbil med stege och slang utan brand
Utan dig är jag en blodtörstig farlig vampyr utan tand
Ja, jag är hav utan strand utan dig

Utan dig är jag kanon utan krut
Utan dig är jag en bok utan slut
Utan dig är jag en stjärngosse utan strut
Jag är trumpet utan tut utan dig

Kommentarer
Postat av: Eva Carlsson

Hej!

Den här sången lyssnade jag och min dotter på för längesedan på radiokalendern..tror jag att det var. Vi tyckte om den väldigt mycket. Nu skulle jag vilja sjunga den på hennes bröllop. Finns det någon länk med melodin...eller noter någonstans?

Tack för svar!



mvh

Eva

2011-06-07 @ 21:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0